Qorin va belni ozdirish uchun mashqlar va parhez

Foto: cosmo.ru

Tanadagi haddan tashqari ko’p yog’, har qanday qo’shimcha yuk kabi, hayotni zavqini kamaytiradi hamda hissiy va jismoniy kuchni tortib oladi. Qorin, bel va son sohasidagi yog’ birikmalari nafaqat odamning o’z qadr-qimmatini pasaytiradi, balki sog’lig’iga ham zarar yetkazadi. Agar siz qorinni yo’qotish va qorin va belni ozdirish uchun mashqlar va parhez haqida to’liq ma’lumotga ega bo’lmoqchi bo’lsangiz, unda bizning ushbu maqolamiz siz uchun foydali bo’ladi. Bugun siz yog’ni muammoli joylardan qanday olib tashlashni o’rganasiz.

Agar siz tanangizning ayrim qismlaridan yog’ni olib tashlamoqchi bo’lsangiz, unda muammoni har tomonlama ko’rib chiqishingiz kerak

Har bir insonning o’ziga xos muammoli joylari bor, tanadagi yog’ bir maromda taqsimlanmaydi, undan bir maromda qutulish ham mumkin emas. Shuning uchun, mahalliy yog’ qatlamlari uchun bitta tabletka yo’q. To’g’ri ovqatlanish, jismoniy mashqlar, sog’lom uyqu va massajlar orqali tizimli faoliyatgina sizni otiqcha yog’dan xalos qiladi.

Qorin va belni ozdirish muhim?

Gap moda modellari parametrlari haqida emas (ular ko’pincha sog’lom tana vazniga ega emas) balki ortiqcha yog’ odamning umumiy harakatchanligini cheklashi va uning jismoniy qobiliyatlariga ta’sir qilishi haqida. Eng xavfli narsa shundaki, ortiqcha yog’ nafaqat terining ostida, balki organlarning yonida to’planishi mumkin. Haddan tashqari yog’ miqdori bilan ularning qon ta’minoti buziladi va shish paydo bo’ladi, buning natijasida vazn yanada oshadi. Qon oqimining yomonligi ichki organlar to’qimalarining o’sishini tashkil qiladi va saraton jarayonlarini keltirib chiqaradi. Bularning barchasi tananing erta qarishiga olib keladi.

Ushbu maqolani ham o‘qing:  Ozish uchun banan yeyish – foydami yoki zarar?

Ortiqcha vazn sabablari:

Tana yog’i paydo bo’lishining asosiy sababi ortiqcha ovqatlanishdir. Bundan tashqari, ko’plab semiz odamlar o’zlarini juda ko’p ovqat iste’mol qilishlarini payqamaydilar, chunki ular tarkibida qand miqdori yuqori kaloriyali ovqatlarni iste’mol qiladilar, bunday taomlar tanani to’ydirmaydi va tezda tanani ochlik hissini chaqiradi. Bunday holda juda ko’p miqdordagi shirinliklar va pishiriqlar haqida gap ketmaydi. Ortiqcha yog’ uchun uchun kuniga bir pachka chips yeb, shirin soda bilan ichish kifoya. Bundan tashqari, stress va asabiy buzilishlar ko’pincha odamlarni muvozanatsiz ovqatlanishga majbur qiladi. Bunga rejimning yetishmasligi, to’g’ri ovqatlanmaslik va ofidagi harakatsiz ishni qo’shsangiz ortiqcha vazn olish uchun barcha sharoitlar tayyor.

Gormonal muvozanat buzilishi tufayli semirib ketganlar ham bor, ammo statistik ma’lumotlarga ko’ra, bunday odamlar juda kam

Qorin va belni ozdirish uchun parhez qoidalari:

Qorinni ketkazish uchun parhez dumba, qo’l va oyoqlardan yog’ni kamaytirish uchun parhez bilan bir xil. Asosiysi — umumiy vaznni kamaytirish.

To’g’ri ovqatlanish

Vazn yo’qotish paytida ovqatlanish muvozanatli bo’lishi kerak. Tanaga oqsillar, yog’lar, uglevodlar va turli xil oziq-ovqat mahsulotlarida mavjud bo’lgan barcha turdagi vitaminlar va minerallar kerak.

Mahsulotlarni to’g’ri tanlang

Mumkin bo’lmagan mahsulotlari borligini unutmang. Odatda bu oddiy «uglevodlar» (oq non mahsulotlari, shirinliklar) ga taalluqli bo’lib, ular «bo’sh» kaloriyalarni olib keladi va ortiqcha ovqatlanishni keltirib chiqaradi, shuningdek spirtli ichimliklar, haddan tashqari yog’li qovurilgan go’sht va katta miqdordagi yog’ bilan pishirilgan ovqatlar haqida unutishingiz kerak. 

Qorin va belni ozdirish uchun kaloriyalarni hisoblang

Kkal hisoblash. Taomlardagi kaloriyalarni aniq hisoblash uchun elektron oshxona tarozisini sotib olishingiz va telefoningizga «kaloriya hisoblagichi» deb nomlangan dasturni yuklashingiz kerak. Uning yordamida siz har kuni qancha kaloriyali ovqatlanishingizni aniq ko’rishingiz mumkin. Kaloriyalarni hisoblash dastlab qiyin tuyulishi mumkin, ammo tez vaqtda bunga ko’nikasiz. Mutaxassislar, shuningdek, oziq-ovqat kundaligini yuritishni maslahat berishadi.

Ovqatdan zavq oling

Oziq-ovqat nafaqat foyda, balki quvonch ham keltirishi kerak, siz mazali taom tayyorlashingiz kerak, aks holda siz oziganingizdan keyin o’z vazningizni nazorat qila olmaysiz. Siz sog’lom ovqatlanisni boshlasangiz bu abadiy ekanligini tushunishingiz kerak. Aks holda, ortiqcha vazn orttirish xavfi doimo bor. Lazzatli ovqatlaning, va umr bo’yi o’zingizni zararli ovqatlar bilan cheklashda muammolarga duch kelmaysiz. Internetda siz kkal hisoblab chiqilgan foydali va mazali taomlar pishirish uchun ko’plab retseptlarni topishingiz mumkin.

Ushbu maqolani ham o‘qing:  Vazningiz yoshingizga mosmi?

Taqsimlangan holda ovqatlaning

Qomatni chiroyli holatga keltirish uchun, bo’lib-bo’lib ovqatlanish kerak. Tez-tez va oz-ozdan ovqatlaning. Ortiqcha ovqatlanish oshqozonni cho’zadi va ochlikni his qilishga olib keladi. Ovqat shunday ko’rinishi kerak: nonushta, oraliq tamaddi, tushlik, oraliq tamaddi, kechki ovqat. Ya’ni, har 2-3 soatda ovqatlanish kerak. Agar siz ochlikdan qiynalsangiz, birinchidan ertami-kechmi parhezni buzishingiz mumkin. Ikkinchidan ochlik — miyada ochlik kunlari kelganligi va sizni o’limdan qutqarishingiz kerak degan signalni keltirib chiqaradi. Natijada tana ortiqcha yog’ni faol ravishda saqlashni boshlaydi. Kaloriya yetishmovchiligi bazida odam nafaqat vazn yo’qotmasligini, balki oxir-oqibat odatdagi parhezga qaytgandan keyin kilogramm olishiga olib keladi. Shuni yodda tutingki, tanani stress holatiga tushurmaslik uchun, vazn haftasiga bir kgdan kamaytirish kerak. Agar ko’proq vazn yo’qotsangiz, unda oziq-ovqat miqdorini yoki kaloriya miqdorini oshiring. Sekin ovqatlaning, ozgina ochlik hissi bilan stoldan turing. To’liq to’yinganlik 20 daqiqadan so’ng seziladi.

Ko’proq suv iching

Ko’proq suv iching. Bu xayoliy ochlik tuyg’usini yengillashtiradi, shish paydo bo’lishidan himoya qiladi va metabolizm darajasini yaxshilaydi. Kuniga taxminan ikki litr suv ichish kerak. 

Shirin taomlarni tanovul qiling

O’zingizni sevimli taqiqlangan ovqat bilan haftada bir marta xursand qiling. Bu qaymoqli sousli sizning sevimli pirogingiz yoki yog’li somsa bo’lishi mumkin, lekin bunday taomlarni juda ko’p iste’mol qilmang. Bu vazn yo’qotish paytida g’ayratni saqlashga yordam beradi.

Qorin va belni ozdirish uchun parhezga qanday mahsulotlarni kiritish kerak?

Foto: healthwaters.ru
  • Dukkaklilar: loviya, soya, no’hat, yasmiq va boshqa murakkab uglevodlar manbalari.
  • Yong’oq, faqat oz miqdorda.
  • Baliq, dengiz mahsulotlari, yog’siz go’sht.
  • Tovuq va bedana tuxumlari.
  • Sut va fermentlangan sut mahsulotlari.
  • Sabzavotlar va mevalar. Mevalari bilan siz ehtiyot bo’lishingiz kerak, chunki ularda glyukoza (shakar) ko’p.
  • Tabiiy yog’lar oz miqdorda: zaytun, kungaboqar. Taomlarni yog’da qovurish tavsiya etilmaydi, ularni salatlarga qo’shgan ma’qulroq.
Ushbu maqolani ham o‘qing:  Emizikli davrda ozish mumkinmi?

Qorin va belni ozdirish uchun mashqlar

Vaznni yo’qotish jarayonida eng muhim narsa ovqatlanishdir. Ammo agar siz dietaga jismoniy faollikni qo’shsangiz, unda natija tezroq ko’rinadi. Siz har kuni 10 000 qadam yurishingiz mumkin, ammo chiroyli qori va bel uchun ma’lum mashqlar to’plamini bajarishlari shart. Har kuni mashq qiling, va bir oy ichida siz birinchi natijalarni ko’rasiz. Sport mashqlari ovqatdan ikki soat o’tgach bajariladi.

Qorin yo’qotish uchun vakuum

Oyoqlaringizni yelkangizning kengligida joylashtiring va qo’llaringizni beliga qo’ying. Shundan so’ng, og’zingizdan keskin nafas oling va nafasingizni ushlang. Bunday holda, oshqozonni iloji boricha ichga tortib olish kerak. O’n soniyadan so’ng, dam oling va yana nafas oling. Mashq 5-10 marta takrorlanadi.

Foto: an.info

Qorindagi, son va beldagi yog’larni ketkazish uchun planka mashqi

Foto: an.info

To’rt oyoqqa turing, bir oyog’ingizning tovonini orqaga torting va qo’lingizni oldinga cho’zing. Bel va oyoqlar to’g’ri chiziqda bo’lishi kerak. Oshqozon va tos suyagini tortib, dumg’aza suyagini ichga torting. Belingizni to’g’ri tuting. Badanni shu holatda ushlab turish, qo’l va oyoqni almashtirish uchun bir daqiqa kerak bo’ladi.

Qorinni yo’qotish uchun burish mashqlari

Belga yoting. Oyoqlaringizni ko’taring, tizzalaringizni egib, qo’llaringizni turli yo’nalishlarga cho’zing. Nafas chiqarayotganda oyoqlaringizni chap tomonga harakatlantiring, nafas olayotganda ularni asl holatiga qaytaring, nafas chiqarayotganda ularni o’ngga va nafas olayotganda markazga qaytaring. Har bir yo’nalishda mashqni 10 marta bajaring.

Foto: sportguardian.ru

Qorindagi, son va beldagi yog’larni ketkazish uchun qo’shimcha muolajalar:

  • Kontrastli — sovuq va issiq dush. Bu muammoli joylarda qon aylanishini kuchaytiradi. Kontrast dushni mashqdan keyin ertalab bajaring. Tanangiz toqat qiladigan iliq va sovuq suv ostida 10 soniyadan boshlang. Tanangiz asta-sekin haroratni pasaytirishga o’rganadi.
  • Massaj qon aylanishini yaxshilashning yana bir samarali usuli hisoblanadi. Ayniqsa, qomat uchun sellyulitga qarshi va limfatik drenaj massajlar yordam beradi. Ushbu usullar mahalliylashtirilgan yog’ birikmalariga qarshi kurashishda juda yaxshi.
  • Go’zallik salonlari va sog’liqni saqlash markazlaridagi apparat protseduralari. Kavitatsiya, LPG massaji, miostimulyatsiya va boshqa texnologiyalar qorin, bel va boshqa muammoli joylardan yog’ni olib tashlashga yordam beradi.

manba: uznayvse.ru

Foydali maqolalarni Telegram kanalimizda kuzatib boring!


Tegishli maqolalar

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Back to top button