Issiq: qanday qilib bo‘lsa ham undan qochish kerak

Yozning muttasil, qizdiruvchi issig‘i hayotimizga kirib keldi. U har yilgidek odatdagidek kirdi. Va bizlar ham, odatdagidek har qanday usul bilan: konditsionerlar, suv, ventilyatorlar, dush, suv havzalari yordamida, undan saqlanishga urinamiz. Zamonaviy hayot sur’ati bizdan muttasil megapolis bo‘ylab doimiy harakatda bo‘lishimizni talab qilsa, biz nima qilishimiz kera axir? Qanday qutilish yo‘llarini izlashimiz kerak?

Dastlab, issiq nimasi bilan xavf tug‘dirishini muhokama qilib olsak. Avvalom bor, bu havoda kislorod yetishmovchiligidir, uning natijasida esa gipoksiya (kislorod yetishmovchiligi) yuzaga keladi. Natijada, odamni uyqu bosadi va butun tana lohaslanib qoladi. Ikkinchi xavf – quyosh zarbasi. Dastlabki alomatlari: bosh aylanishi, ko‘ngil aynishi, yurakning tez urishi, harorat oshishi va tananing umumiy bo‘shashishi. Oddiy qoidalarga rioya qilishga urining va shunda yozgi davr sizga sog‘liq bilan bog‘liq bo‘lgan muammolarni keltirib chiqarmaydi.

Kiyim

Och rangli tabiiy matolardan tikilgan kiyimlar kiyishga urining. Sintetik materiallar issiqxona taasurotini tug‘diradi, havo o‘tkazmaydi, to‘q ranglar esa quyosh yorug‘ligini o‘ziga tortadi. Albatta bosh kiyim kiyib yuring.

Oyoq kiyim

Haddan ziyod baland poshnali oyoq kiyim kiymang. Tomirlar issiqda yuqori og‘irlik his qiladi. Poshnasi unchalik baland bo‘lmagan bosonojkalar, baletkalar, tuflilar va ochiq shippaklarni tanlang.

Suv

O‘zingiz bilan doimo ichimlik suvi olib yuring va uni tez-tez almashtirib turishga harakat qiling. Agar hatto suv ichishni istamayotgan bo‘lsangiz ham, ter ajralib chiqishi tufayli yo‘qolib boruvchi namlik zahirasini doimiy tarzda o‘rnini bosib turish zarur. Suvni tez-tez, kichik porsiyalarda ichib turing. Tuniga suyuqlikni haddan tashqari ko‘p ichish – zarar. Bu shishlar paydo bo‘lishiga olib keladi. Davri-davri bilan qo‘llaringizni suv bilan yuvib turing.

Vaqt

Ochiq havoda uzoq muddatli tadbirlarni rejalashtirmang, yoki ularni ertalabki yoki kechqurungi vaqtga rejalashtiring, hatto gap ko‘chada unchalik ko‘p bo‘lmagan vaqt davomida sayr qilish haqida ketayotgan bo‘lsa ham.

Ichimliklar

Hech qanday gazli limonadlar yoki mineral suv ichmang. Damlangan ko‘k choy, yalpiz tanaga qizib ketish oqibatlaridan qutulib qolishga yordam beradi.

Ofisda

Kompyuter yoki ish stoli oldida ko‘p o‘tirmaslikka harakat qiling. Suyuqlik butun tanangiz bo‘ylab to‘g‘ri rejimda aylanishi uchun albatta tanaffuslar qilib turing. Shunda tanangizni holdan toydiruvchi uyqu bosishidan qutqargan bo‘lasiz.

Mahsulotlar

O‘zingizni issiq va og‘ir taom bilan qiynamang. Sabzavotlardan tayyorlangan salatlar, sho‘rvalar, yog‘siz baliq, muzday suyuq ovqatlar — okroshka, gaspacho yoki lavlagili sho‘rva, yangi ko‘katlar, mevalar – sizning yoz davridagi eng yaxshi do‘stlaringizdir. Biroq quyoshda uzoq vaqt turib qolgan mahsulotni iste’mol qilmang, chunki oziq-ovqatdan zaharlanish xatari yetishi mumkin.

Tuzlar va minerallar

Ter chiqishi sababli, tana kerakli tuzlar va minerallar zahiralarini yo‘qotadi, shuning uchun oziq-ovqat mahsulotlariga tez-tez tuzlangan mineral suvi qo‘shib turing.

Kayfiyat

G‘amginlikka tushmaslikka va yomon kayfiyatda bo‘lmaslikka urining. Axir faqat har qanday noxushlikni ham tabassum bilan yengib o‘tish oson. Ayniqsa, kuzgacha atigi bir yarim oy vaqt qolganligi va issiq tez orada tugashini aniq bilsangiz.

Sog‘liq

Issiqlik zarbasining dastlabki alomatlari paydo bo‘lganda – zudlik bilan malakali tibbiy yordamga murojaat qiling!

Quyosh doimiy hamrohingiz bo‘lsan!

Makeup-blog jamoasi.

So‘rov qoldirish

Sizning emailning chop etilmaydi.To‘ldirilishi zarur qatorlar * bilan belgilangan *

*